E-mailový marketing neboli e-mailing zažil v minulých letech zlatou éru a stále se drží na předních příčkách tzv. přímých prodejních nástrojů. Nicméně ani rozesílání komerčních sdělení nefunguje na sto procent za všech okolností. Chcete-li mít z kampaní skutečný užitek, musíte se vyvarovat největších chyb. Seznámíme vás s nimi v tomto článku.
Nikdy se nespoléhejte jen na obrázky
Když e-mail vyšperkujete grafickými prvky a obrázky, nemusí to být na škodu – ale taky může, když to přeženete a budete se spoléhat především na ně. Proč? Protože se téměř polovině uživatelů při otevření e-mailu obrázky nezobrazují. Zdaleka nejhorším řešením jsou e-maily, jejichž obsah tvoří jeden velký obrázek – u tohoto typu obsahu hrozí, že se sdělení ke spoustě lidí vůbec nedostane.
Využívejte vlastní databázi kontaktů
Přijměte krutou pravdu, že koupené databáze e-mailu nejsou ani zdaleka tak kvalitní a segmentované, jak to o nich jejich prodejci tvrdí. V lepším případě „jen“ vyhodíte peníze, v tom horším utrpí vaše pověst.
Jedinou správnou volbou jsou kontakty, které jste pracně nastřádali v CRM systému. Pokud ho nepoužíváte, vyzkoušejte například tento český CRM zdarma.
eWay-CRM disponuje vyladěným marketingovým modulem, který nabízí široké spektrum užitečných funkcí, usnadňuje tvorbu profi e-mailingových kampaní. Mimo jiné ho využijete i jako software pro řízení projektů.
Přizpůsobujte e-maily pro mobilní zařízení
Naprostá většina uživatelů otevírá e-maily na svém chytrém telefonu. Budete-li sdělení rozesílat pouze ve verzi, která se správně zobrazuje jen na počítači, pohoříte. Používání responzivních šablon by mělo být v dnešní době naprosto samozřejmé, tak na to myslete.